" > VEȘTI BUNE DE LA BĂNCI. Covid-19 amână plata ratelor - Off the record
Connect with us

BREAKING NEWS

VEȘTI BUNE DE LA BĂNCI. Covid-19 amână plata ratelor

VEȘTI BUNE DE LA BĂNCI. Florin Cîțu a declarat recent că se află în discuții cu principalii jucători din economie pentru a preveni blocarea activității firmelor. Ministrul finanțelor a obținut o întârziere la plata impozitului, a discutat cu ANAF în privința anulării popririlor și cu băncile pentru o amânare de la plata ratelor.

Băncile au avut o atitudine pozitivă și nu au întârziat cu transmiterea informărilor oficiale către clienți privind măsurile luate pentru ajutorarea românilor.

BRD – Groupe Société Générale

Ca parte a efortului împotriva efectelor negative ale pandemiei de COVID-19, BRD Groupe Société Générale continuă acțiunile de sprijinire a clienților săi prin noi facilități adresate atât clienților persoane fizice, cât și micro-companiilor. Am construit împreună cu clienții noștri până acum și vom fi alături de ei și mai departe. Le oferim acum clienților care se confruntă cu dificultăți soluții pentru a reduce efortul de rambursare. Vom depăși acest moment împreună”, a declarat Radu Topliceanu, Directorul General Adjunct al BRD Groupe Société Générale pe site-ul oficial.

BRD Groupe Societe Generale a anunțat astăzi pe site-ul oficial o serie de măsuri ajutătoare clienților săi afectați financiar de pandemia Covid-19:

  • Clienții Persoane Fizice vor beneficia de amânare la plată pentru 1-3 rate, in funcție de nevoile lor;
  • Micro-companiile si Persoanele Fizice Autorizate vor beneficia de prelungirea cu 3 luni a facilităților de credit pe termen scurt care expiră în următoarele 3 luni;
  • Micro-companiile si Persoanele Fizice Autorizate vor beneficia de amânarea ratelor împrumuturilor pe termen mediu și lung, pentru o perioadă de până la 3 luni;
  • Amânarea termenul de plată pentru extrasele emise în perioada 24 martie – 23 aprilie 2020 cu 30 de zile;
  • Extinderea cu 30 de zile a perioadei de grație pentru plata noilor cumpărături;
  • Extinderea numărului de rate fără dobândă de la 6 la 18 pentru cardurile de credit cu plata în rate;

BRD a creat o adresă de mail dedicată clienților care au nevoie să beneficieze de astfel de măsuri: impreuna@brd.ro.

ING

Recent, pandemia COVID-19 a adus provocări cu care nu ne-am mai confruntat, atât la nivel individual, cât și în rândul instituțiilor. ING Bank România a acționat mereu ca un cetățean responsabil și va depune în continuare eforturi în a-și susține clienții in perioade dificile. Înțelegem că în contextul prezent generat de pandemia COVID-19 ne confruntăm cu nesiguranță, anxietăți și uneori impact direct în viețile clienților noștri. De aceea anunțăm următoarele măsuri”, au declarat reprezentanții ING pe site-ul oficial.

Măsurile luate sunt următoarele:

  • Amânarea plății ratelor până la 2 luni pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare;
  • Posibilitatea reeșalonării la cerere a creditelor pentru clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate;
  •  Reînnoirea pe 3 luni a facilităților de finanțare a capitalului circulant pentru IMM-uri și micro-companii;
  • Amânarea cu 3 luni a modificării privind comisioanelor percepute comercianților pentru încasările la POS de la 1 aprilie 2020;

BANCA TRANSILVANIA

“Bancile pot juca un rol semnificativ in propagarea comportamentelor responsabile din punct de vedere social si economic. Impreuna cu Guvernul Romaniei, Banca Nationala a Romaniei si cu marile companii private din economie putem lua initiativele de care societatea are nevoie. Pe langa masurile de sustinere care vor fi implementate, Banca Transilvania se va plia pe planurile de sustinere ale altor banci in cazul clientilor comuni, acolo unde BT nu este banca principala deoarece in acest mod poate fi sustinut un numar mai mare de firme romanesti”. – a declarat Ömer Tetik, Director General.

Măsurile pentru susținerea IMM-urilor și a companiilor care lucrează cu BT conform site-ului oficial sunt:

  • Reducerea ratelor de credit pentru urmatoarele 6 luni, pana la 100% din aceste rate, acolo unde se justifica si analizand impactul imediat si pe termen mediu;
  • Documentatia in baza careia se vor aplica facilitatile pentru clienti este minimala, tocmai pentru a evita birocratia si deplasarile.

De asemenea, Banca Transilvania a venit în ajutor românilor și cu o donație de 1,4 milioane lei pentru achizitionarea aparaturii medicale necesare combaterii coronavirusului, conform comunicatului de presa de pe site-ul oficial.

“Incercam sa facem tot ce tine de noi pentru a sustine romanii, asa incat Banca Transilvania doneaza 1,4 milioane de lei pentru cumpararea unor aparate de ventilatie mecanica, echipamente si materiale pentru spitale de stat din Romania. Ne alaturam astfel efortului Asociatiei Daruieste Viata si medicilor de a ajuta cat mai multi oameni. Solidaritatea este cea de care avem nevoie cel mai mult in aceasta perioada“. – Ömer Tetik, Director General BT.

Raiffeisen Bank

Măsurile luate în contextul COVID-19 conform site-ului oficial sunt:

  • Pauză de până la 3 luni la plata ratelor pentru clienții Persoane Fizice;
  • Comision ZERO pentru platile la POS-uri pana la 30 aprilie;
  • Căutarea soluțiilor de susținerea activității pentru clienții Persoane Juridice.

CEC Bank

“Având în vedere contextul actual, am decis să acţionăm proactiv pentru a veni în ajutorul clienţilor CEC Bank care trec printr-o situaţie dificilă în această perioadă. Astfel, CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clienţii persoane fizice, sperând ca astfel să contribuim, prin măsuri de distanţare socială, la reducerea răspândirii virusului. În funcţie de cum evoluează situaţia, vom ajusta măsurile astfel încât să venim în ajutorul clienţilor noştri”, a declarat Bogdan Neacşu, director general al CEC Bank.

Măsura luată de CEC Bank este amânarea cu 30 de zile la plata ratelor pentru creditele acordate persoanelor fizice.

BANCA ROMÂNEASCĂ

”Măsurile sunt luate în contextul eforturilor depuse de întreaga comunitate din România și de către autorități pentru prevenirea infecției cu COVID-19 (coronavirus) și are în vedere limitarea deplasărilor clienților Banca Romanească în sucursale. Această facilitate este acordată tuturor clienților persoane fizice, indiferent de situația lor (nu doar celor aflați în auto-izolare la domiciliu sau în carantină)”, susțin reprezentanții Băncii Românești pe site-ului oficial.

Măsurile luate sunt:

  • Suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plații ratelor datorate;
  • Extinderea perioadei de garanție până pe 15 mai 2020 pentru clienții care dețin unul dintre produsele „Card de credit MasterCard Standard” sau „Card de credit MasterCard Gold;

BCR – BANCA COMERCIALA ROMÂNĂ

Indiferent de COVID-19, în funcție de situația individuală, BCR are soluții concrete de reorganizare financiară a relației cu banca: perioada de grație de trei luni la plata ratelor de credit; reducerea ratei la credit pe o perioadă limitata de timp; extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunară de plata”, au declarat reprezentanții BCR.

Vezi ce măsuri speciale a luat Kaufland pentru protecția angajaților.

Continue Reading
To Top