Connect with us
pub

OFF THE RECORD

14 ANI ÎN U.E. ȘI DEGEABA! Infrastructura de transport este la pământ

14 ANI ÎN U.E. ȘI DEGEABA. Cam asta ar fi concluzia amară a românilor la vederea stării infrastructurii de transport din țara noastră în 2021.

  România este țară membră a Uniunii Europene de 14 ani și degeaba! Infrastructura de transport, mai ales cea feroviară, este, din păcate, mult sub așteptări!

    Anul acesta, Uniunea Europeană a decis să marcheze anul căilor ferate cu ajutorul trenului Connecting Europe Express. Acest tren va trece prin toate țările europene și va parcurge o distanță de aproximativ 20.000 de kilometrii, în circa o lună.

     Trenul Connecting Europe Express a plecat din Lisabona, pe 2 septembrie, și va ajunge la destinația finală, în Paris, Franța, pe data de 7 octombrie. În România, trenul va ajunge pe data 17 septembrie și va părăsi țara pe 19 septembrie.

      Tragic este, însă, faptul că trenul U.E. va circula, în țara noastră, cu o viteză de aproximativ 40 km/h, deși media europeană a vitezei trenurilor este de 100 km/h. Astfel, Connecting Europe Express va parcurge, în România, 850 de kilometrii în 20 de ore, în vreme ce în alte țări membre ale Uniunii, cum ar fi Portugalia și Franța, trenul va parcurge o distanță de aproximativ 1.700 de kilometrii în 17 ore, adică va circula cu o viteză de 100 km/h.

       În ultimii 30 de ani, țara noastră a neglijat tot ce înseamnă infrastructură feroviară. De la aderarea României la U.E., în anul 2007, și până acum, autoritățile locale au reușit modernizarea a doar 125 de kilometrii de cale ferată din bani europeni, în vreme ce Polonia, în aceeași perioadă, a reușit reabilitarea a circa 1.607 de kilometrii de cale ferată, prin fonduri acordate de Uniune.

       Lipsa investițiilor în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare reprezintă un real pericol pentru cei care se folosesc de acest mijloc de transport, fie ei călători, ori transportatori de marfă, unele porțiuni aflându-se într-o stare gravă de degradare. În anul 2020, unul din trei trenuri aparținând CFR Călători S.A., compania de stat care are cea mai mare cotă de piață în sectorul feroviar, a avut întârzieri.

        În ceea ce privește zona de transport pentru marfă, producătorii industriali reclamă faptul că infrastructura feroviară românească este cu mult depășită față de nevoile actuale ale industriei, existând tronsoane pe care viteza medie de circulație este de sub 20 km/h. De altfel, există și avarii pe rețea și întârzieri mari, care pun în pericol fluxul de marfă.

Editorial- Ana Lăutaru, jurnalist OFF THE RECORD

Continue Reading
Advertisement pub
To Top